اردبیل

رونمایی از سامانه پرداخت صدقه از طریق بارکد در اردبیل

به گزارش خبرگزاری یولن از اردبیل، صفر توحیدی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران که در محل سالن جلسات کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: در چند سال گذشته با توجه به پیشرفت تکنولوژی و لزوم استفاده از فناوری‌های نوین، سیاست‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) در رابطه با جذب کمک‌های مردمی از روش سنتی به روش به‌روز و الکترونیکی تغییر یافته و سیستم‌های نوین جایگزین سیستم‌های گذشته شده است.

وی افزود: در این راستا از سال‌های گذشته چندین روش برای این تغییر رویه در جذب کمک‌های مردمی از جمله ایجاد سامانه پیامکی، تولید شماره کارت‌های مجازی و… انجام گرفته و تا حدود ۳۰ الی ۴۰ درصد کمک‌های مردمی از طریق سیستم‌های نوین انجام یافته است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اردبیل بیان کرد: نمونه موفق استفاده از این سیستم‌های نوین در طرح اکرام و ایتام بوده به طوری‌که ۹۹ درصد جذب کمک‌های مردمی در این طرح از طریق سیستم‌های نوین کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اردبیل دریافت شده بود.

وجود ۱۱۰ هزار مشترک صندوق صدقات

توحیدی تشریح کرد: اما اخیرا یک طرح جدید به مجموعه سیستم‌های نوین در راستای جذب کمک‌های مردمی اضافه شده که آن هم استفاده از بارکد در جذب این کمک‌ها بوده و این روش یکی از بهترین روش‌ها در این بخش است.

وی با اشاره به مزایای این طرح تصریح کرد: تسهیل در کمک‌رسانی به نیازمندان، صرفه‌جویی در بحث هزینه‌ها، جلوگیری از سرقت‌های احتمالی از صندوق‌های صدقات، شفاف‌سازی مبالغ و کمک‌های مردمی، جلوگیری از استهلاک وجه نقد و… از جمله مزایای این طرح است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اردبیل عنوان کرد: در حال حاضر تعداد ۱۱۰ هزار مشترک صندوق صدقات داریم که کد اختصاصی برای این صندوق‌های صدقات تولید شده است که در اختیار افراد قرار گرفته و در کنار آن بروشوری برای نحوه استفاده از این کد نیز در اختیار متشرکین قرار خواهد گرفت.

رشد ۵۰ درصدی کمک‌های مردمی در ۶ ماهه امسال

توحیدی ادامه داد: با توجه به نوع طراحی این سیستم بارکدهای اختصاصی برای هر صندوق در هر شهرستان طراحی خواهد شد و مبالغ جذب شده به حساب کمیته امداد امام خمینی(ره) هر شهرستان واریز خواهد شد و در کنار آن اجرای این طرح در کارخانه‌ها، فروشگاه‌ها، ادارات و… را نیز در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

وی با اشاره میزان جذب کمک‌های مردمی در ۶ ماهه اول سال‌جاری بیان کرد: خوشبختانه با مشارکت بسیار خوب مردم، میزان جذب کمک‌های مردمی در ۶ ماهه اول سال‌جاری به نسبت مدت مشابه سال گذشته رشد ۵۰ درصدی داشته است.

طراحی پنل مشترک بین کمیته امداد، بهزیستی و مراکز نیکوکاری

حسین دشتی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اردبیل نیز در این جلسه بیان کرد: طرح استفاده از بارکد برای جذب کمک‌های مردمی در فاز اول برای ۱۱۰ هزار صندوق موجود انجام می‌گیرد و پس از اجرای این فاز کمک‌های مردمی با استفاده از این سیستم دریافت خواهد شد.

وی با اشاره به طراحی پنلی مشترک بین کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی و مراکز نیکوکاری افزود: پنلی در راستای ساماندهی لیست مددجویان تحت پوشش این نهادها طراحی شده و اصلاعات مددجویان در این سامانه قرار گرفته تا هر سه نهاد حمایتی در ارایه خدمات و حمایت‌های خود هماهنگی‌های لازم را داشته باشند.

دشتی گفت: موسسات خیریه نیز می‌توانند به‌صورت داوطلبانه اطلاعات افراد تحت پوشش خود را در این پنل جهت هماهنگی بیشتر با سایر نهادهای حمایتی وارد کنند.

انتهای پیام/۳۴۶۳/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا