سلامت

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود: ۱۳۰ پرستار به وضعیت استخدام پیمانی درآمدند

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود: ۱۳۰ پرستار به وضعیت استخدام پیمانی درآمدند

به گزارش خبرنگار یولن، حسین شیبانی روز پنجشنبه در آیین گرامیداشت روز پرستار در سرسرای پورسینا، افزود: تغییر وضعیت استخدامی ۴۲۲ نفر از نیروهای خدماتی و پرستاری این دانشگاه انجام شد که از این تعداد ۱۳۰ نفر پرستاران استخدام پیمانی شدند.

وی به سفر آیت الله رئیسی رییس جمهور به استان سمنان اشاره کرد و ابراز داشت: ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در این سفر به دانشگاه علوم پزشکی شاهرود اختصاص یافت که تمام آن جذب شد.

شیبانی با بیان اینکه نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در حوزه‌های مختلف این دانشگاه را حمایت کرد، اظهار داشت: بخش مشارکت‌های مردمی، پس از یک دوره وقفه، فعال و در چند ماه گذشته به طور میانگین ماهانه یک میلیارد تومان کمک‌های مردمی جذب شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود: ۱۳۰ پرستار به وضعیت استخدام پیمانی درآمدند

۱۰۰ میلیارد تومان تجهیزات برای بیمارستان میامی خریداری شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از افتتاح بیمارستان میامی تا چند ماه آینده خبر داد و گفت: برای خرید تجهیزات این بیمارستان تاکنون ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه در راستای ارتقای سطح این دانشگاه ساخت واحد اسکوپی در دست انجام است، تصریح کرد: تمامی تجهیزات این واحد بیمارستان امام حسین (ع) با کمک‌ خیران خریداری شد.

شیبانی با اشاره به اینکه واحد توانبخشی بیمارستان امام حسین (ع) به قلب و ریه ارتقا یافت، افزود: واحدهای یُد درمانی، رادیوتراپی و ژن مولکولی آزمایشگاه این بیمارستان هم طی یکسال گذشته ارتقا یافت.

به گفته وی، بخش زایمان بیمارستان بهار شاهرود به منظور تکمیل بخش زنان در آینده نزدیک افتتاح خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ادامه داد: کسب رتبه برتر کمیته تحقیقات و فناوری دانشجویی بین دانشگاه‌های سطح سه کشور طی ۲ سال متوالی، کسب رتبه نخست اجرای برنامه‌های عملیاتی در حوزه معاونت غذا و دارو، دستگاه برتر استان سمنان در جشنواره شهید رجایی و همچنین دستگاه برتر استان در موضوع تکریم ارباب رجوع، از جمله توفیقات این دانشگاه طی یکسال گذشته بود.

وی از پرداخت تعرفه پرستاری سه ماه نخست امسال به طور علی الحساب خبر داد، ابراز داشت: بالغ بر یکهزار نیروی پرستاری در بیمارستان‌های شاهرود فعال هستند.

شیبانی با بیان اینکه نسبت نیروی پرستاری شاهرود به تخت یک است، تصریح کرد: استاندارد کشوری این شاخص بیش از ۱.۳ پرستار است، پرستاران در مراکز درمانی زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود نسبت به تخت با تعداد کمتری، همان وظیفه را انجام می‌دهند که این امر نشان از نوع‌دوستی این قشر دارد.

به گفته وی، برخی از این پرستاران دانش‌آموخته دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شاهرود هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه همه امور پرستاران از نوع ایثار انجام می‌شود، اظهار داشت: فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی پرستاران در دوران همه گیری کرونا تجلی یافت.

وی تأکید کرد: پرستاری یک فرهنگ و الگو است که ایثار و از خودگذشتگی جزء مهم آن است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود: ۱۳۰ پرستار به وضعیت استخدام پیمانی درآمدند

زحمات پرستاران در دوران همه گیری کرونا شایسته تقدیر است

معاون استاندار و فرماندار ویژه شاهرود هم در این نشست با اشاره به شعار روز پرستار«ارتقای سلامت، بهبود کیفیت خدمات، رفع موانع خدمتی» گفت: زحمات و جانفشانی‌های پرستاران در دوران همه گیری کرونا بیشتر نمود پیدا کرد.

ابوطالب جلالی با بیان اینکه آموزش و کیفیت خدمات حوزه بهداشت و درمان به عنوان دو مولفه ارزیابی حکومت‌ها است، افزود: دوران همه گیری کرونا، نشان داد جایگاه، شأن و مقام پرستار چه قدر برای مردم اهمیت دارد.

وی حمایت و پشتیبانی از پرستاران توسط مسوولان را ضروری خواند و ابراز داشت: در گذشته شاخص بهداشت و درمان شهرستان نسبت به کشور ضعیف بود که باید در این خصوص با چانه زنی به دنبال تغییر باشیم.

جلالی ادامه داد: باید بررسی شود طی ۲ سال گذشته نسبت به استان سمنان و شهرهای دیگر در زمینه اعتبارات، تملک، منابع و میزان سهم سرانه و بهره‌مندی شهروندان از رفاه و سلامت چه موقعیتی داشتیم و اکنون در چه جایگاهی قرار داریم.

تغییر وضعیت پرستاران از حالت شرکتی در دستور کار است

نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی هم در این نشست ضمن تبریک روز پرستار گفت: یکی از بخش‌های مهم، کارآمد، توانمند و اثرگذار در جامعه حوزه بهداشت و درمان است که باید خواسته‌های آنها پیگیری جدی شود.

علی اصغر خانی با بیان اینکه بخش بهداشت و درمان و سلامت مردم خط قرمز مجلس است، افزود: جذب نیروهای بومی در حوزه‌های مختلف از جمله اقتصادی مورد تاکید است، اما برای حوزه بهداشت و درمان این اصل را به جهت سلامت جامعه استثنا قرار دادیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود: ۱۳۰ پرستار به وضعیت استخدام پیمانی درآمدند

وی با اشاره به اینکه تغییر وضعیت نیروهای شرکتی حوزه بهداشت و درمان در دستور کار مجلس است، ابراز داشت: اجرایی شدن این امر دست واسطه‌ها را از حقوق نیروهای شرکتی کوتاه می‌کند.

خانی با بیان اینکه بیمارستان‌های امام حسین(ع) و بهار شاهرود در خط مقدم خدمات رسانی به مردم قرار دارند، اظهار داشت: باید این ۲ بیمارستان به طور ویژه تقویت شوند.

نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامیدر مجلس تأکید کرد: حمایت و تقویت بیمارستان خاتم الانبیاء(دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود) به منظور کاهش فشار مراجعه کنندگان بر ۲ بیمارستان دیگر در دستور کار است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود: ۱۳۰ پرستار به وضعیت استخدام پیمانی درآمدند

پایان این نشست با تجلیل تعدادی از پرستاران نمونه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود همراه بود.

شهرستان‌های شاهرود و میامی با ۵۴ هزار کیلومتر مربع مساحت، گستره زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود است.

دانشکده‌های پزشکی، پرستاری و مامایی، پیراپزشکی و بهداشت، با بیش از ۲ هزار دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود فعال است.

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا