فرهنگ و هنر

شهیدان اصلانی و دارایی الگوی روحانیون در کار‌های جهادی و ایجاد وحدت شیعه و سنی هستند

شهیدان اصلانی و دارایی الگوی روحانیون در کار‌های جهادی و ایجاد وحدت شیعه و سنی هستند

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی یولن مراسم بزرگداشت شهدای مظلوم حرم امام رضا (ع) شهیدان اصلانی و دارایی در مدرسه عالی شهید مطهری برگزار شد.

در این مراسم خانواده این شهدای عزیز حضور داشتند و چهره‌های فرهنگی، مذهبی و سیاسی در برنامه حاضر شدند.

در برنامه چهره‌هایی چون آیت‌الله امامی کاشانی، محمدباقر قالیباف، حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی، حجت‌الاسلام محمد قمی، حجت‌الاسلام پناهیان و جمعی از مسئولان و عموم مردم حضور داشتند و ضمن قرائت قرآن و فاتحه به مقام این شهدای عزیز ادای احترام کردند.

پرداختن به موضوعات سیاسی و اجتماعی وظیفه روحانیون امروز است

در این مراسم، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان سخنران مذهبی با اشاره به برخی وظایف روحانیت گفت: امام خمینی (ره) یک روحانی کاملاً سیاسی بود که شاگردان زیادی داشت که در راه اسلام به شهادت رسیدند، امروز هم بخشی از وظایف روحانیون پرداختن به موضوعات اجتماعی و سیاسی جامعه است.

طلاب و روحانیون باید در راستای حل آسیب‌های اجتماعی گام بردارند

پناهیان با اشاره به اینکه روحانیون باید به آسیب‌های اجتماعی بپردازند، گفت: روحانیون باید با ورود به موضوعات و مسائل جامعه در راه حل آسیب‌های اجتماعی و احقاق حقوق مردم گام بردارند و در واقع این از وظایف آنها است.

شهیدان اصلانی و دارایی الگوی روحانیون در کار‌های جهادی هستند

وی درباره شهادت دو روحانی در حرم امام رضا (ع) گفت: این دو عزیز از روحانیون فعال در موضوعات اجتماعی بودند و در این زمینه دیگر روحانیون می‌توانند آنها را الگوی خود قرار دهند زیرا ابعاد دیگری از خدمات آنها باز هم شنیده خواهد شد، زیرا شهیدی مانند شهید اصلانی به اذعان خانواده‌اش در سن ۵۰ سالگی مانند یک جوان برای حل مشکلات مردم دوندگی می‌کرد.

آرزوی امام علی (ع) برای شهادت یک جوان جهادی

این سخنران مذهبی با اشاره به آرزوی شهادت امام علی (ع) برای یک جوان جهادی گفت: جوانی در رکاب امام به مردم کمک می‌کرد و همین امر سبب شد امام برای او از خدا عاقبت شهادت طلب کند و این دعای امام در حق آن جوان اجابت شد. این شهیدان هم با مجاهدت برای مردم توفیق شهادت پیدا کردند.

باید زندگی این شهیدان تدوین شود

وی با اشاره به سبک زندگی این شهدای عزیز گفت: با مشاهده خاطرات این عزیز در می‌یابیم که از خودگذشتگی و جهاد در آنان موج می‌زند و حتی در راه خدمت و زیارت امام رضا (ع) به شهادت رسیدند و ضروری است که زندگی آنها تدوین و نگارش شود.

مقام شهادت به راحتی به دست نمی‌آید

این استاد اخلاق شهید اصلانی را الگوی روحانیون دانست و گفت: این حادثه و شهادت این عزیزان در آغاز قرن رخ داد و نظام اسلامی به جایگاهی رسیده که امام جماعتش در مسیر خدمت به مردم خصوصاً شیعه و سنی به شهادت می‌رسد، در واقع این شهید عزیز الگوی ائمه جماعات کشور است. بدانید این مقام به راحتی به دست نمی‌آید و مجاهدت آنها فراموش نخواهد شد.

شهید دارایی تلاش‌های زیادی برای وحدت شیعه و سنی داشت

پناهیان درباره شهید دارایی گفت: این شهید بزرگوار تلاش‌های زیادی برای وحدت شیعه و سنی انجام داد و حتی در این راستا با یک خانواده اهل سنت وصلت کرد و برای حل مشکلات خانواده‌های اهل سنت و شیعه تلاش می‌کرد و محبوب همه بود.

وی با اشاره به اینکه در موضوع جهاد تبیین خدا از همه پیشگام‌تر است، گفت: فتنه آخر‌الزمان را خدا به خوبی به ما نشان داده و راه‌های مقابله با آن را هم به ما گفته و این امر را می‌توان در زندگی و جامعه به خوبی مشاهده کرد.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا