کرمان

علمیات بهسازی محور ترانزیتی شهداد- نهبندان آغاز شد/شروع بازسازی قطعه ۳ و ۴ در صورت پیشرفت ۶۰ درصدی محور

علمیات بهسازی محور ترانزیتی شهداد- نهبندان آغاز شد/شروع بازسازی قطعه ۳ و ۴ در صورت پیشرفت ۶۰ درصدی محور

به گزارش یولن از کرمان، عراقی‌زاده، مدیر کل راهداری استان کرمان امروز در حاشیه آغاز عملیات اجرایی طرح بهسازی و بازسازی محور شهدا_نهبندان اظهار کرد: محور شهداد_نهبندان یکی از بزرگترین پروژه‌های جاده‌ای کشور است که عملیات اجرایی آن با اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان از امروز ۱۶ خرداد آغاز شده است و تا ۴۰۰ روز دیگر، ۴ کیلومتر این محور تحویل و افتتاح خواهد شد.

وی افزود: محور مذکور یک پروژه بسیار خاص به جهت نوع خاک و مصالح است که باید در بدترین شرایط عملیات راهسازی ادامه پیدا کند.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان کرمان با اشاره به پهناور بودن استان کرمان گفت: یک پنجم استان کرمان، کویر است و محور شهداد- نهبندان از لحاظ اقتصادی و گردشگری در کشور بسیار مهم و حائز اهمیت است.

وی ابراز امیدواری کرد با توجه به شروع پروژه در دولت آقای رئیسی این پروژه سریع‌تر به اتمام برسد.

حجت‌الاسلام خزایی، امام جمعه شهرستان نهبندان اظهار داشت: ارتباط بین مردم شهداد و نهبندان از زمان‌های بسیار دور وجود داشته و محور مواصلاتی شهداد- نهبندان هم نقش بسزایی در ارتباطات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی دو منطقه دارد.

 زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز بیان کرد: با توجه به نامناسب بودن راه‌های شهرستان کرمان و راور پیگیر تشکیل جلسه با حضور وزیر راه در خصوص مشکلات حوزه راه و مسکن هستیم.

نخعی نماینده مردم شهرستان نهبندان و سربیشه در این مراسم گفت: راه‌ها به‌عنوان رگ‌های جاری جامعه موجب رشد و شکوفایی مناطق هستند و محور شهداد – نهبندان، محوری راهبردی و فوق‌العاده امنیتی برای دو استان محسوب می‌شود و دولت و مجلس باید پیگیری کنند تا وضعیت جاده‌های کشور به وضعیت مطلوب برسد.

وی ادامه داد: تبادلات فرهنگی و اقتصادی بین استان کرمان و خراسان جنوبی به‌ویژه شهداد و نهبندان وجود داشته و امیدواریم با تزریق اعتبارات به‌زودی شاهد بهره‌برداری از این محور باشیم.

 پور ابراهیمی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی هم از معاون وزیر درخواست کرد قطعه سه و چهارم محور شهداد – نهبندان را در دستور کار قرار دهند و در برنامه زمان‌بندی این قطعه را نیز اعلام کنند.

وی با اشاره به حادثه‌خیز بودن محور راور- دیهوک خواستار بهسازی این محور شد .

سردار ناظری، فرمانده نیروی انتظامی استان  نیز از استقرار پلیس راه شهداد- نهبندان و یگان تکاوری ۱۲۴ کویر در شهداد خبر داد و خاطر نشان کرد: در جمع پنج استان کشور به لحاظ تصادفات و جانباختگان قرار داریم و در سه سال گذشته در محور های استان ۲۵۰۰ نفر کشته داشتیم.

 موسوی آیت‌اللهی معاون عمرانی استاندار کرمان تصریح کرد: از زمان وقوع سیلاب تاکنون ۷۱ مورد حادثه در این محور داشته‌ایم و این پروژه باید طی کارشناسی‌های دقیق اجرا شود تا دوباره دچار مشکل نشود.

امانی رئیس راهداری و معاون وزیر راه ضمن عذرخواهی از مردم به‌دلیل تاخیر اجرای پروژه تصریح کرد: این پروژه دومین پروژه بزرگ راهداری است که در شرایط بسیار سخت‌تر امروز آغاز می‌شود.

جابه‌جایی ۵۱ میلیون تن کالا طی سال ۱۴۰۰ روی جاده‌های کشور

وی با تشکر از نمایندگان مردم کرمان و راور و نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی به جهت پیگیری موضوع عنوان کرد: سال گذشته ۵۱ میلیون تن کالا روی جاده‌های کشور جابه‌جا شده است و ۱۶۰ میلیون نفر جابه‌جایی مسافر نیز داشته‌ایم که رشد بسیار خوبی در بحث ترانزیت اتفاق افتاده است.

 معاون وزیر راه در پایان از احداث راهدارخانه در مسیر راور- دیهوک خبر داد و خاطر نشان کرد: اگر ۶۰ درصد پروژه شهداد-نهبندان پیشرفت داشته باشد ما مجوز بازسازی  قطعات سه و چهارم را می‌دهیم.

انتهای پیام/۳۳۸۸/ب


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا