اردبیل

فعالیت بیش از ۵۰ هزار واحدصنفی در استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری یولن از اردبیل، رامین صادقی ظهر امروز در جلسه اتاق اصناف استان اردبیل با نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: شیوع ویروس کرونا در سطح جامعه سبب بروز مشکلات بسیاری برای واحدهای صنفی در طی در دوسال گذشته شده و بیش از ۵۰ درصد واحدهای تولیدی متضرر شدند.

وی افزود: در راستای حمایت از واحدهای صنفی ارایه تسهیلات بانکی به واحدهای صنفی متضرر در نظر گرفته شد و در این راستا در مجموع ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی با نرخ سود ۱۲ درصدی برای حدود ۲ هزار واحدصنفی در استان اردبیل پرداخت شد.

رئیس سازمان صمت استان اردبیل بیان کرد: با توجه به حجم واحدهای صنفی فعال در استان اردبیل از مسؤولان و نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تقاضا داریم تا با جذب سهم بیشتری برای استان اردبیل، بتوان این تسهیلات را در اختیار واحدهای صنفی دیگر نیز قرار داد.

صادقی تشریح کرد: در سال گذشته تسهیلاتی از محل رونق تولید برای واحدهای صنعتی پرداخت شد و توانستیم ۴۵ درصد بیش از سهم استان اردبیل برای واحدهای صنعتی جذب کنیم و از این حیث در رتبه دوم قرار گرفتیم.

وی گفت: از آنجاییکه این تسهیلات یارانه‌دار، فقط مختص واحدهای صنعتی بوده، لذا انتظار می‌رود که با رایزنی مسؤولان محترم بتوانیم از این تسهیلات برای اصناف و صنوف تولیدی نیز بهره‌مند شویم چرا که صنوف تولیدی در دو سال گذشته علی‌رغم شرایط حاکم در جامعه، قدم‌های خوبی در بحث تولید و ایجاد اشتغال برداشته‌اند.

 

۱۱۶ اتحادیه در سطح استان اردبیل مشغول به فعالیت هستند

مسعود ناصری‌راد، رئیس اتاق اصناف مرکز استان اردبیل در این جلسه اظهار کرد: اتاق اصناف استان اردبیل شامل بیش از ۵۰ هزار واحد صنفی در قالب ۱۱۶ اتحادیه بوده که در شهرستان اردبیل نیز ۴۶ اتحادیه شهرستانی و یک اتحادیه استانی با بیش از ۲۵ هزار واحد صنفی فعالیت دارند.

وی افزود: با توجه به حجم فعالان در بخش های مختلف، اصناف تاثیر بسیار زیادی در ایجاد اشتغال را ایفا می‌کنند و از همین رو آرامش برای اصناف اصلی‌ترین شعار ما در دوره جدید مدیریتی اتاق اصناف بوده و در کنار آن از انتقادات به همراه ارایه پیشنهادات سازنده استقبال می‌کنیم.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان اردبیل با اشاره به خواسته‌های اصناف عنوان کرد: با توجه به قوانین نظام صنفی یک سوم از جرایم تعزیراتی باید به اتاق اصناف اختصاص یابد که متاسفانه این امر تا به امروز محقق نشده و به همین دلیل اصناف با مشکلات زیادی مواجه می‌شوند. لذا از مسؤولان امر تقاضا داریم که برای تحقق این خواسته قانونی اهتمام بیشتری داشته باشند.

تعدد دستگاه‌های نظارتی سبب سردرگمی اصناف می‌شود

ناصری‌راد با اشاره به سایر مشکلات اصناف بیان کرد: یکی‌دیگر از عمده مشکلات اصناف تعدد دستگاه‌های نظارتی بوده بطوریکه در حال حاضر بیش از ۱۸ دستگاه نظارتی برعملکرد اصناف نظارت دارند و ما به هیچ عنوان منکر نظارت نیستیم اما تعدد این دستگاه‌های نظارتی سبب سردرگمی اصناف و اتحادیه‌ها و هم‌چنین افزایش بروکراسی‌های اداری برای اصناف و فعالیت صنفی آن‌ها می‌شود.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان اردبیل تصریح کرد: عدم همکاری برخی از دستگاه‌های اجرایی با اصناف و هم‌چنین برخی از قوانین دست و پاگیر نیز از دیگر مشکلات مهم در این بخش بوده و همین امر سبب تحمیل هزینه‌های بسیاری برای اصناف در سطح استان می‌شود.

وی عنوان کرد: تبدیل به احسن نمودن حمل و نقل درون شهری هم‌چون تاکسی تلفنی وانت و آژانس‌ها یکی دیگر از مواردی است که انتظار داریم مسؤولان امر در این راستا حمایت‌های لازم از این صنف را داشته باشند تا همانند سازمان تاکسیرانی از سهمیه‌هایی برای نوسازی ناوگان فرسوده بهره‌مند شوند.

 

نقش اساسی اصناف در جامعه

علی نیکزاد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه و پس از استماع نظرات و خواسته‌های حاضرین در جلسه عنوان کرد: اصناف همواره در طول تاریخ نقش بسیار مهمی را در جامعه ایفا کرده‌اند و نقش اساسی اصناف در پیروزی انقلاب اسلامی و هم چنین هشت سال دفاع مقدس قابل چشم‌پوشی نیست.

وی افزود: در خصوص نوسازی ۵۰۰ دستگاه خودرو ناوگان تاکسی تلفنی و وانت تلفنی نیز رایزنی‌های لازم در راستای اعطای سهمیه‌ای برای استان اردبیل انجام یافته است.

نیکزاد در خصوص عدم اختصاص یک سوم از جرایم تعزیراتی به اتاق اصناف نیز عنوان کرد: در این خصوص نیز حتما نامه‌نگاری‌ها برای اختصاص آن به اتاق اصناف انجام خواهد گرفت و پیگیری‌های لازم در این راستا را نیز انجام می دهیم تا اتاق اصناف از این موضوع متضرر نشود.

انتهای پیام/۳۴۶۳/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا