بین الملل

وزیرخارجه یمن: ایرانِ اسلامی پایداری یمنی‌ها را دوچندان کرده است

وزیرخارجه یمن: ایرانِ اسلامی پایداری یمنی‌ها را دوچندان کرده است

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، «هشام شرف» وزیر امور خارجه یمن در گفت‌و‌گویی اختصاصی با وب‌سایت عربی یولن خطاب به مردم، دولت و رهبری جمهوری اسلامی ایران سالگرد پیروزی انقلاب را تبریک گفت.

وزیر امور خارجه یمن ابتدا در پاسخ به سؤالی درباره میزان اثرگذاری امام خمینی (رضوان‌ الله تعالی علیه) و انقلاب اسلامی بر محور مقاومت اظهار داشت: «دوست دارم تأکید کنم که مبارزه حضرت امام خمینی و مسیر انقلاب ایران تأثیر بسزا، یک تلنگر قوی و پژواک بلندی برای تشکیل و تکوین قدرتمندانه و مؤثر محور استوار و رو‌به‌رشد مقاومت بود؛ محوری که برای مقابله و شکست هر گونه هژمونی اهدافی آشکار دارد. قدرت‌های شرور سعی بر آن داشتند که این هژمونی را به غل‌وزنجیری تبدیل کنند و با آن هر قدرت مخالف با رویکردهای استعماگرایانه‌شان را محدود نمایند».

هشام شرف ادامه داد: «مخالفت مردم و کشورهای عضو محور مقاومت و شجاعتِ حضور قدرتمندانه آن‌ها در عرصه ملی و منطقه‌ای، با حضور یک نیروی بزرگ و فزاینده در منطقه خلیج [فارس] و در سطح امت اسلامی که جمهوری اسلامی ایران باشد، تقویت می‌شود. ستاره جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک قدرت منطقه‌ای قوی و اثرگذار که رو به جلو و به‌سوی پیزوی مستعضان در حال حرکت است، در آسمان منطقه درخشید».

شرف در ادامه اظهاراتش به بازتاب انقلاب اسلامی ایران در یمن و تأثیر آن بر مردم این کشور پرداخت و گفت: «پیروزی انقلاب اسلامی ایران با اثبات اعتبار شعار خود مبنی بر ایستادگی در برابر ظلم و استبداد، فریاد بر سر طاغوتیان و فراتر از آن بالا بردن شأن اسلام و مسلمانان، تأثیر مثبتی بر سطح زندگی مردم [یمن] و به طور کلی این کشور داشته است».

این مقام ارشد یمنی همچنین با اشاره به حمایت تمام‌قد ایران از پایداری ملت یمن در برابر کشورهایی که سعی دارند این یمن و مردم آن را به زانو در بیاورند، تأکید کرد: «ایران تنها کشور اسلامی بود که کلمه حق را بر زبان آورد و در برابر تجاوزهای ظالمانه، یمن و مردم این کشور را تأیید کرد. تنها اینکه مردم یمن احساس کنند یک قدرت منطقه‌ای مبتنی بر اصول انقلاب اسلامی در کنار آن‌ها ایستاده، قدرت و سطح پایداری مبارزاتیشان را دوچندان کرده و شوکت و تکبر کشورهای عضو محور شر و متجاوز به یمن را در هم شکسته است».

وزیر امور خارجه دولت نجات ملی یمن همچنین درباره تأثیر انقلاب اسلامی بر معادلات منطقه وجهان اظهار داشت که انقلاب اسلامی ایران معادله تبعیت برای کسب منافع آنی را تغییر داد؛ معادله‌ای که برخی از کشورهای استعمارگر در سطح جهان طی چند دهه گذشته آن را به راه انداخته بودند. 

هشام شرف افزود: «اصول انقلاب اسلامی ایران فضایی گسترده را برای آرمان ملت‌های اسلامی به وجود آورد تا آن‌ها نیز یک مهره حقیقی در تعامل با جهان باشند نه یک عنصر تابع و مطیع که سیاست‌های دیگران را اجرا می‌کند. انقلاب اسلامی ایران با مسیر مستحکم و قوی، مردان قدرتمند و روش صحیح پایه‌های یک قدرت جهانی را ایجاد و آن را تثبیت کرد. این قدرت جایگاه خود را در کنار دیگر قدرت‌های جهانی خواهد یافتو=. به‌رغم جنگ‌ اقتصادی، تحریم‌ها و مقابله قدرت‌های شرور برای متوقف کردن چرخ پیشرفت و سازندگی در ایران، حکومت، نهادها و قوانینی در این کشور وجود دارند که ایران و ملت آن را به سطح کشورهای موفق در سطح جهان هدایت خواهد کرد. ایران با قدرت خود در تصمیم‌سازی‌های بین‌المللی ایفای نقش خواهد کرد».

شرف در پایان گفت که انقلاب اسلامی ایران تمام سختی‌ها را پشت سر گذاشته و در زمینه‌های بسیاری به موفقیت دست پیدا کرده و هم‌اکنون به سمت یک کشور اسلامی جهانی در حال حرکت است که شأن اسلام، مسلمانان، آزادی و کرامت تمام انسان‌ها در این کشورها را بالا خواهد برد.

گفت‌و‌گو از معصومه فروزان

انتهای پیام/م


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا