همدان

یکم دی‌ماه، آخرین ملهت نسخه‌ کاغذی در همدان

سعید فرجی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار یولن در همدان با بیان اینکه سال گذشته و اوایل امسال اقدامات ارزشمندی در کشور صورت گرفت که مهمترین آن الکترونیکی کردن سیستم بوده است افزود: طبق قانون برنامه ششم توسعه که از سال ۹۶ آغاز شده است، اجرای پرونده الکترونیک تاکید شده اما متاسفانه این موضوع تاکنون محقق نشده است.

وی با بیان اینکه سال ۹۷ سازمان‌های بیمه‌گر نسخه‌نویسی الکترونیکی را آغاز کردند که بخشی از پرونده الکترونیکی سلامت شهروندان است گفت: اقدامات اولیه در این خصوص صورت گرفت و برخی از استان‌ها پایلوت این طرح شدند.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با اشاره به اینکه از ابتدای سال ۹۸ نیز قرار شد در هر استانی یک شهر پایلوت باشد که ما همدان را انتخاب کردیم تأکید کرد: سازمان بیمه سلامت در سال ۹۹ به مراکز و موسسات درمانی کشور تاکید کرد که نسخ به صورت الکترونیکی نوشته شود.

وی یادآور شد: نیمه اول سال گذشته استان وضعیت خوبی نداشت آن هم به واسطه برخی مقاومت‌ها که البته بخشی از آن به حق بود و زیرساخت لازم فراهم نشده بود، اما از نیمه دوم سال وضعیت خوبی را شاهد بودیم.

فرجی با بیان اینکه اواخر سال همدان جزو استان‌های برتر به لحاظ تعداد مطب‌های طرف قرارداد نسخه الکترونیک شناخته شد گفت: تقریبا نسخه‌نویسی الکترونیک در بخش خصوصی خوب پیش رفت و عمده مشکل در بخش دانشگاهی بود.

وی با اشاره به اینکه طی انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه علوم پزشکی درصدد برآمدیم زیرساخت‌ها فراهم شود و متخصصین این حوزه نیز به این سمت گرایش یابند افزود: ابتدا کار خوب پیش رفت اما بعد کند شد که دلایل متعددی دارد و قطعا بیماری کرونا نیز تاثیر داشته است.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان تصریح کرد: در استان همدان روند نسخه‌نویسی الکترونیک در بخش دولتی کند شده که امیدواریم روند بهتری پیدا کند چون طبق قانون تا پایان آذرماه فرصت داریم و بعد از یکم دی‌ماه هیچ نسخه‌ کاغذی قابل پذیرش و پرداخت نیست.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا