هرمزگان

انشقاق در جامعه مانع تحقق تمدن نوین اسلامی است

به گزارش یولن از بندر خمیر، حجت الاسلام شعیب صالحی در خطبه های نماز جمعه امروز شهرستان اظهار کرد: انسان متقی مهمترین وظیفه ای که در لباس تقوا دارد و آن را در لباس فاخر خداترسی و پرهیزگاری دنبال می کند، حرکت بر مدار تشخیص تکلیف است.

 وی گفت  عمده انحرافاتی که در سیر زندگی بشر در مواجهه با حق خودنمایی کرده است عدم وجود علم کافی نسبت به حقیقت معارف الهی و در ذیل آن معارف اسلام بوده است.

 سیاست جدا سازی در اسلام خاتمه پذیرد تا مقدمه تحقق تمدن اسلامی شود 

امام جمعه بندرخمیر در بخش دیگری از خطبه‌های امروز با اشاره به میلاد امام حسن عسکری (ع) افزود: این امام بارها به شیعیان توجه می کردند که در نماز اهل سنت شرکت کنید حتی در روایتی از امام صادق علیه السلام آمده است کسی که در نماز اهل سنت شرکت کند و در صف اول حاضر شود مانند آن است که پشت سر رسول الله نماز خوانده است.

حجت الاسلام صالحی عنوان کرد: وقت آن رسیده است این سیاست جداسازی در اسلام خاتمه یابد و عمومیت جامعه اسلامی در راه تحقق تمدن اسلامی با سرعتی بیش از همیشه به افق ها و آرمان های خود بیندیشد.

کتابخانه‌ها با فرهنگ جوان گرایی به سوی تشکیل جامعه نخبگانی گام بردارند

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری به مناسبت هفته کتابخوانی گفت: اکنون ملت ایران باید عقب افتادگی‌‌ها را جبران کند اینک فرصتی بی نظیری از حکومت دین و دانش در ایران پدید آمده است که باید از آن در جهت اعتلای فکر و فرهنگ این کشور بهره جست.

خطیب جمعه شهرستان خمیر گفت: امروز کتابخوانی و علم آموزی نه تنها یک وظیفه ملی بلکه یک واجب دینی است. از همه بیشتر جوانان و نوجوانان باید احساس وظیفه کنند.

حجت الاسلام صالحی ادامه  داد: کتابخانه ها باید محور تشکیل جامعه نخبگانی بلاد اسلامی قرار گیرد و ضرورت ایجاد این مهم برای تحقق تمدن اسلامی لازم است و این  وظیفه راجوانان بر عهده دارند. 

دولت معیشت مردم را با مذاکرات احتمالی  پیش روی گره نزند 

وی گفت: عمده دلیلی که باعث شد در دولت سابق این حجم از خسارات و عقب ماندگی برای کشور ایجاد شود نگاه افراطی مجموعه مذاکره‌کنندگان به مسئله برجام بود که باعث به وجود آمدن مشکلات کشور شد.

امام جمعه خمیر خاطرنشان کرد: از دید آمریکایی‌ها یکی از مهمترین و پر اثرترین معیارها برای موفقیت تحریم‌ها، آماده سازی جامعه هدف از لحاظ روانی است و با توجه به در پیش بودن احتمالی مذاکرات در آذر ماه، دولت محترم چند اقدام عملی را قبل از آغاز مذاکره ضروری در نظر بگیرد و میزان جدیت آنان در مذاکرات را مورد سنجش قرار دهد.

صالحی خاطرنشان کرد: دولت باید اقتصاد و معیشت را از مذاکره جدا کند و با انجام اصلاحاتی روند اقتصادی و معیشت را در داخل دنبال کنند.

انتهای پیام/ 


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا