هرمزگان

مهدی دوستی در پارسیان: پرداخت عوارض آلایندگی عسلویه را با تمام توان پیگیری خواهیم کرد

به گزارش یولن از بندرعباس، مهدی دوستی امشب در نشست شورای اداری شهرستان پارسیان با اشاره به اهمیت این شهرستان با توجه به برخورداری از ظرفیت سواحل زیبا، منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر، بنادر تجاری، شیلات، صیادی و کشاورزی، عنوان کرد: ایجاد سه مرکز جایگزینی ذخایر آبزیان در مرکز، شرق و غرب استان هرمزگان از اولویت‌های مهم پیش‌بینی شده و در دستور کار برای صیادی و شیلات در هرمزگان است.

وی ادامه داد: کالاهای ته لنجی از دیگر مباحث مهم در دست پیگیری در هرمزگان است که این کالاها باید موجب رونق بازارهای محلی در استان هرمزگان شود.

استاندار هرمزگان به طرح کلان و مهم منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان اشاره کرد و افزود: در این منطقه صنایع بسیار متنوع از جمله پتروشیمی، فولاد و آلومینیوم ایجاد خواهد شد که باید ایجاد زنجیره های پایین دستی این صنایع در راستای افزایش اشتغال‌زایی مورد توجه قرار گیرد.

اشتغال نیروهای بومی برای ما در اولویت است

دوستی، اشتغال‌ نیروهای بومی را از مهم‌ترین سیاست های دارای اولویت در استان هرمزگان اعلام کرد و گفت: اشتغال نیروهای بومی برای ما بسیار مهم است و کمیته‌ای برای نظارت بر جذب نیرو در صنایع استان، تشکیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه از چالش‌های اصلی در شهرستان پارسیان، اسناد مالکیت زمین های مردم است، گفت: کارگروه ویژه‌ای برای رسیدگی و رفع مشکل اسناد زمین ها، تشکیل خواهد شد.

صدور مجوزها تسریع می‌شود

استاندار هرمزگان با اشاره به طرح‌های ایجاد نواحی سرمایه‌گذاری و پنجره واحد سرمایه‌گذاری در راستای تسریع در روند جذب سرمایه‌گذاری در هرمزگان، خاطرنشان کرد: صدور مجوزهای سرمایه‌گذاری در قالب پنجره واحد سرمایه‌گذاری، تسریع خواهد شد.

دوستی با بیان اینکه ظرفیت‌های بسیار خوبی برای گردشگری در شهرستان پارسیان وجود دارد، اظهار داشت: طرح‌های ویژه گردشگری در استان، در جلسات فوق‌العاده در راستای تسریع در روند صدور مجوزها، مورد رسیدگی قرار می‌گیرد و در این راستا از طرح‌های ویژه گردشگری در شهرستان پارسیان، حمایت می‌کنیم.

وی اضافه کرد: پرداخت عوارض آلایندگی عسلویه به شهرستان پارسیان از دیگر موارد دارای اهمیت است که با تمام توان آن را پیگیری خواهیم کرد و این امر طبق قانون باید انجام شود.

استاندار هرمزگان با تاکید بر لزوم مهار روان آب ها، بیان داشت: روان آب‌ها باید مهار شود و مورد استفاده قرار گیرد و از طرح‌ها در این زمینه حمایت و اعتبارات آن را تامین می‌کنیم و همچنین ساماندهی بنادر کوچک و پسکرانه های آنها و مزارع پرورش میگو در شهرستان پارسیان نیز، در دستور کار خواهد بود.

انتهای پیام/ ۸۸۰۵۵


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا